klik saya

Tuesday, October 27, 2009

celebrating daddy's 25th birthday

happy birthday daddy! lepak2 di astaka dpn library s.alam sambil tgk gelagat orang yg mcm2 sambil mkn2 kek sempene bday daddy yg ke25, 25 oktober 09. eh, muda lagi kan?


cupcake yg musnah sebelum masanya...hasil dr tergoncang kt stroller.tp ttp sodap! beli lah kat La Boheme Jusco. (tlg promote, x dpt byrn pon...)


ibu bapa mithali..rajin bwk anak jln2. muaahaha


rock from Rayyan! saya sudah berusia 50hari!


n baby info...
perkembangan bayi 0-2 bulan
* Mula mempelajari wajah orang-orang yang hampir dengannya
* Perlahan-lahan mula mengenali wajah ayah dan ibunya
* Mulai senang mengikuti objek yang bergerak di hadapannya
* Had penglihatannya paling jauh ialah 35cm
* Berikan objek berpola kontras (seperti putih dan hitam) dan cerah, yang tetap berada dalam jangkauan pandangannya
* Tertarik kepada suara-suara yang lembut
* Objek yang bergerak perlahan dan menghasilkan suara yang lembut lebih menarik perhatiannya
* Mainan yang sesuai:
o Mainan yang digantung dan mengeluarkan bunyi muzik
o Mainan lembut untuk dipegang dan digenggam
o Lagu-lagu berirama lembut
dari segi bahasa, bayi mula bersuara dgn vokal 'e' atau 'a' dan kadang2 ditambah dengan 'h' spt 'aah'. jangan lupa me'reward' anak anda dgn ciuman stiap kali dia bersuara... :)

5 comments:

  1. jari rayyan da besar da sikit..hehehe

    ReplyDelete
  2. mc laa; a'ah. jari dia dah x kurus2 panjang mcm dolu2...alhamdulillah badan pun dah semangat! :)

    naman; tenkiu2..(mewakili laki aku..) hehe

    ReplyDelete
  3. Happy birthday Zul... mesti seronok sambut birthday bertiga tahun ni :)

    ReplyDelete