klik saya

Tuesday, November 24, 2009

kawen kawen kawen

Semalam ke Setapak (dekat jer...lalu KESAS. KESAS???? Tp siang2 xder hantu...citer hantu KESAS akan muncul nanti...).
Alhamdulillah sepupuku alias rakan seperjuanganku alias rakan sepermainan ku..apelagi ye..kawen. tahniah untuk Jih (nama sebenar beliau Nazif) dengan kekasih hati pengarang jantung jiwa sanubari di tasik madu asli tak dicampur gula, Khaizan..... sooooooooooooooooo sweeeet! Dengan wedding ala2 english garden gtu....I like I like deco2 kt situ. Sayang x sempat snap, maklumlah mak ni ada anak kecik. Mana nak pegang kemere, mana nk jd photog lagi... xper2 nanti kt kampung, I mst x lepas peluangnyer..
Jih ni adalah rakan semasa kecik ku smp la besar laa ni. Umah dia betul2 sebelah umah aku..ala2 kalu kentut kat umah aku, dok umah dia pun leh dgr. Dulu umah kayu, sekarang umah batu besar buleh buat homestay pasal xder orang duduk. Umah aku lak tetap abadi gtu dari kecik membawak ke aku besar la ni...

Masa kecik2 ni lah satu2 nye kawan yang aku ada..selain Bah yang kadang2 join main macak2 jugak. Bukak jer mata, umah Jih lah yang aku pergi. Bile dah pandai tulis ABC, dinding umah Jih jadi mangsa haku.. hik3. Sowi Moksu Nah (emak Jih)..saya budak baru belajar. Sebab tu banyak graffiti kat dinding umah kami...sudahnya kakak aku yang kene...

Kalu hujan, mmg x sah kalu kami berdua2an gtu main ujan..esoknye demam. TAK GI SEKOLAH! Yea2. Aku ni sekelas dgn Jih dari darjah 1 sampai darjah 6. Masa skolah rendah, aku lagi pandai dari Jih, bile masuk menengah, Jih lg pandai dr haku...hik3. PMR n SPM, aku mst kalah dgn dia. GERAMMMMM!!!! Dia terrer dpt 9A PMR. SPM pun dpt 8A. Aku kurang satu laa dr jumlah tu...hish byk main.

Masa darjah satu, aku nangis beria meroyan pasal nak duduk sebelah Jih. Mana buleh budak pompuan duduk sebelah budak lelaki kan? Kan? Kan? Kalu balik sekolah, jalan sama2 singgah kedai beli cakkedis (jajan) Robocop kitorg panggil robot bekok. Kakakaka... (sori la kalu tak lawak, tapi haku rasa lawak sgt2 ms tu :P). Balik sekolah, bukan nak makan nasik kat umah, tapi bungkus nasik, makan tepi sawah (baruh). Pastu main sampai ke petang..masak2, masak2 ubat (amik ubat2 lama stok kat umah memasing, didihkan pastu jual kat tepi jalan. Bila ada org berenti, lari lintang pukang!),main pondok2, main bercucuk taman (siap tanam pokok durian! Haku tatau la tumbuh ke tidak)...mcm2 la. Bila dah remaja, masing2 masuk asrama kurang la sket jumpe Jih pasal kdg2 asrama balik tak sama time.

Okes la..kalu aku membebel lagi, mst x sudah karangan ni. Aku dah ada Rayyan (bangga)..Jih tahun depan bagi la aku anak sepupu lak! Nnt suh wife wt blog. ekekekeeeee
So presenting...JIH n HIS LOVELY WIFE... taraaaaaa

1 comment: