klik saya

Thursday, March 11, 2010

tahniah..induce juga akhirnya

Tahniah kepada sahabat saya a.k.a hausmet suatu ketika dulu..Puan sarah.
semalam gundah gulana beliau semasa lepas di induce..
sms saya "Sah, jangan tinggal telefon ye. Sarah nak msg2 Sah".

saya yang baru beranak satu ni menjadi tukang advice. hehe
mana yang saya tahu, saya bagitahu lah.. sebab kami sama2 di induce, bezanya saya di induce di minggu 36, beliau sebab sudah overdue.

saya pesan, lepas sejam ubat induce dimasukkan, bagun berjalan2..jangan tdo je kat katil, takut lama2 baby makin lemah, tak pasal2 doktor ceaser pula...sayang lah pulak. macam kes patient di depan katil saya masa di HPJ, OS dah 8 cm, tapi sebelum tu beliau duduk baring sahaja, tak nak usaha bagun berjalan bagi cepatkan bukaan, akhirnya di ceaser juga..orang kata, atas sakit, bawah pun sakit.

dalam beliau dok sakit2 tu, saya sebenarnya meremang bulu roma juga teringat sakit bersalin..tapi bahagianya selepas itu bila melihat anak yang dikandung berada di pelukan, tak tergambar dengan kata2...

alhamdulillah jam 1 pg, beliau selamat melahirkan baby girl.

ini gambar Rayyan masa fresh from the oven. rindu pula wajah tembam2 ni..
teringat dia pandang saya dan daddy nya. masa ni masih dalam labour room no.10 di HPJ. lepas tu saya breasfeed dia, sampai merah pipinya. hmmmm...


tetiba teringat kenangan bersalin...hehe

p/s: bila no.2?

4 comments:

  1. fiza labour room no1 pastu transfer p no6 plk..dr kol 6pgi smpai kul2ptg duk lam labour room sbb wad penuh...huhu

    ReplyDelete
  2. huhu..spital Putrajaya mmg gtu...nak masuk wad kene amik no.. :P
    tapi wad dia best n staff nurse baik2 belaka! thumbs up utk HPJ! :)

    ReplyDelete
  3. owh saat2 detik2 bersalin dikenang memang sedikit mengerikan tapi before nak bersalin memang la teruja sangat..i pun induce..samala kita..

    ReplyDelete
  4. ye ke LIP? hehe, perit kalu teringat time sakit tu..tapi time tak sakit tu seronok jer... :)

    ReplyDelete