klik saya

Thursday, June 3, 2010

cheese spiral with beef

biasa bila hujung minggu, sangat fenin nak masakkan hubby ape kan...
kalau tekak kampung macam saya ni, makan nasik je lah.
hubby pun jenis tak cerewet orangnya...
masak ape pun, seme dia makan.
sekali sekala tukar selera la pulak kan...
buat la makanan ni...

tajuk makanan macam sedap kan... (bagi nama sendiri sbb resepi memandai...hahaha)
sedap la, tp hari tu cheesenya sudah lama dlm peti, so dia effect rasa kureng sket...

takpe, lain kali buleh buat lagi.

macam mana saya buat ni?

mula-mula, masak daging cincang dengan prego dulu macam nak buat spageti tu. then, buat kentang putar.
lepas tu, susun la kentang putar paling bawah, pastu letak daging, cheese,pastu letak spiral yang dah direbus. ulangi langkah sampai abis lah seme...
pastu baked sampai kekuning-kuningan.



sudut lain lak...


pastu ada spiral lagi yang tak habis kan...
haaa...buat jer sup ni. makan sarapan. abis licin.



selamat berhujung minggu semua...

p/s; baru sudah update atale2remember.blogspot.com.

1 comment:

  1. guna cheese ah ke?
    nnti cuti ni nk blajar masak western food
    mana tau bleh fly...

    ReplyDelete