klik saya

Wednesday, June 30, 2010

Rejab Syaaban Ramadhan

Syawal Zulqaedah Zulhujjah
awal muharam bermulanya hijrah
safar hindari amalan yang salah

dah dah dah
rasanya kalu tadak lagu nasyid ni maunya saya tak ingat susunan bulan2 Islam
ye lah, kalau hari2 dok guna bulan omputih, mana nak hafal bulan2 islam ni

bagusnya ingat bulan2 Islam ni ialah kita tahu bila nak berpuasa

kalau tengok pada kalendar kat lappy ni, ada lagi sebulan lebih sikit je lagi nak berpuasa. hah!
baru nak gelabah!!!

esok kene ganti puasa! ganti puasa! ganti puasa!

kelebihan bersalin di bulan puasa ialah boleh melantak time orang lain berpuasa (alaaaahhh melantak time berpantang apa lah sangatnya kan...setakat ikan kering bakar tu, tak der nyer orang lain meleleh air liur. minum pulak air sepekedere a.k.a air akar kayu - suami saya pernah terminum sebab beliau hingat air teh- saya diam jer tengok dia amik gelas tu... gagagagagagaga sedap bang? :p rasakan)

total saya tinggal puasa Ramadhan tahun lalu ialah 17 hari. ya ampun...bila nak ganti ni....

mula2 tinggal sebab travel dari HUSM nak pi spital putrajaya. saya tidak larat, maka berbuka.

lepas tu tinggal sebab check up kat PPUM, kene minum air glucose. maka saya berbuka.

lepas tu tinggal lagi masa kat spital putrajaya, belasah minum air soya lepas tu minum air horlicks lak masa sahur, terus kat katil tu juga saya muntah keluar seme elok lak dah subuh. perut saya empty (ceh, cakap omputih nampak!). maka berbuka juga hari itu.

selebihnya saya tinggal puasa sebab sudah bersalin (termasuk hari di induce).

17 hari
17 hari
17 hari beb!

cepat ganti...

insyaAllah esok bermula.

3 comments:

  1. Mummy, daddy ari2 sblum tdo followup blog mummy,frust tau! tak update pn pasal umah kt pun, daddy nak tgk gambar2 kita...huhu k nite...jaga ryan elok2...

    ReplyDelete
  2. halammakkk bayk tuuu...i pn sama je ekekke
    cium kat rayyan skitt...muah

    ReplyDelete