klik saya

Friday, April 1, 2011

makan buah sama ke dgn makan sayur?

salam..
selamat tengahari.
anakanda tidur lagi..lama pulak beliau tido. tak per, mummy buleh online jap.

saya ni malas pula nak google, maklumlah masa suntuk. mana nak baca blog lagi, mana nak cek fesbuk lagi...mana la ada masa nak google bahan2 ilmiah! begitu....

saya kadang2 bagi excuse kat suami bila suami tanya kenapa tak makan sayur.
saya jawab makan buah dengan makan sayur sama jer sebab dua2 dalam kumpulan makanan yang sama, dua2 ada serat dan vitamin2.

so suami diam. sebab suami budak fizik lawan budak bio maka menang budak bio. begitu...

tapi betul ke?

saya memandai jer...
sebab yang utama ialah malas nak masak sayur. sebab kalau masak sayur, mcm tiada variety. habis2 masak air, goreng, stim. lagi masak mcm mana ek? bosan kan?

ker...memang wajib makan sayur terutama bagi ibu2 mengandung seperti ku ini... habis laaa....
dah berkurun tak makan sayur!

*suka makan plum!

No comments:

Post a Comment