klik saya

Tuesday, April 26, 2011

sakit perut...masanya sudah tiba???

al kisah semalam saya lapar di siang hari
lauk belum lah masak sebab popok (ayam Rayyan panggil popok sebab bunyinya pooopoook bila bertelur!:) baru keluarkan dari peti
maka saya pun makan jeruk pauh (orang sini panggil mempelam padi, atau mempelam telur. ore kelate panggil pauh ngek nge..hehe) habis semangkuk.

bila malam menjelang...maka bermula lah episod golek sana golek sini tak boleh tidur
badan rasa ada angin
panas yang amat (time mengandung memang badan lebih panas dari biasa)
lepas tu sakit perut...huwaaaaaa
ulang gi toilet

hubby bangun tanya kenapa
jawab sakit perut
dia tanya "CONTRACTION KER???"

hahahaha
saya pun terus membilang minggu
ok, baru nak masuk 30mgg
belum masanya...
sakit perut biasa saja

hari ini amik moral dari semalam
masak awal sikit
so sekarang kekenyangan...
anak pun tidur..
marilah kita sama2 baring dan surf internet!

ada cerita sedih...nak karang dulu lah!

3 comments:

  1. Kesiannye... org mengandung tak boleh lewat makan. nanti baby lapar.hehe... jeruk pauh tu buat air liur i meleleh sambil menaip ni je.huhuhu

    ReplyDelete
  2. Dah 30 minggu ye,2 bulan lg..hehehehh

    ReplyDelete
  3. k.Ijan : hari tu sah balik kampung, amik buah pauh banyak yang amat. tu buat jeruk makan tak ingat! nk pos ke kuopio ke?


    Lip: a'ah dah 30 mgg...cepat jer! seram sejuk rasa pk nak bersalin lagi sekali!

    ReplyDelete