klik saya

Tuesday, April 5, 2011

suami saya minta izin kahwin lagi

kali ni bukan untuk isteri yang ke-2, tapi yang ke-3!

sedih, sayu betul rasa hati ni.
saya angguk setuju walau dalam hati hanya Allah yang tahu.
sebab kata suami saya, dia mahu menolong wanita itu.
saya sendiri tak pasti apa masalah wanita itu, mungkin di dalam kesusahan.

isteri ke-2 suami macam tak rela.
saya cakap pada dia, akak pun sedih juga, tapi nak buat macam mana...

saya hanya mampu menangis sendirian
setiap saat saya menangis
saya murung

tapi suami nampak biasa
macam tak boleh membaca isi hati isteri2 dia

betul2 sedih
sampai saya tersedu-sedu
tiap kali pandang wajah suami, saya dipagut rasa sayu

saya bukak mata, suami ada disebelah
saya tengok keliling
saya di rumah, bukan di kampung seperti tadi

ya Allah!
mimpi lagi!!!!!!!

kenapa ya tiap kali saya mengandung saya akan bermimpi suami saya kahwin lagi
ni buka pertama kali
rasanya kalau tak kali ke-3, mungkin kali ke-4
masa mengandungkan Rayyan dulu pun saya kerap bermimpi genre yang sama - suami kahwin lain! tapi dengan izin saya...
dan dalam mimpi tu juga saya pasti berperasaan sedih yang tak terhingga

pada firasat saya, disebabkan saya bakal mendapat anak lagi, maka saya akan berkongsi kasih sayang suami dengan anak2
itu sahaja...
tapi mimpi2 ni hanya berlaku bila saya mengandung sahaja.

bila bangun tido tengok dia ada kat sebelah, terus tanya 'kenapa abang kahwin lagi....'
dalam nada sedih -masih terbawa2 mimpi tadi.

dulu dia pelik, sekarang sudah faham dengan mimpi2 saya!

10 comments:

  1. Babe..but it happens in real life..my close fren, her hub mntk Izin kawen lain
    Dah la she is in her confinement! Kejam kan?

    ReplyDelete
  2. hihihi..sah..kita pon 2,3 kali gak mimpi gitu..bgun je sedih ngis mcm betol2..haha

    ReplyDelete
  3. fuhhh berdeba akak baca!!!!!

    hehe, x de apa2 la tuh echah, smenya mainan tido..akak pon sama..mase awal2 preggy, mimpi2 mcm tu mesti ade, siap kdg2 tuh, mimpi nnt dh mati, dia akan kawen ngan org ni laa, org tu laaa...
    pastu, akibat mimpi tuh, x leh nk tido..nangis sorang2 sampai ke subuh..
    bila dh pg, elok je pon x de rs apa..

    i'allah, bykkan2 solat n doa..kasik mimpi mcm tu go away..

    neway, tahniah k!

    ReplyDelete
  4. sah..zura pun pnah mimpi gni time2 pregnant ni..mmg sedih dlm mimpi tu siap bgn pg rs air mata pun mngalir..

    ReplyDelete
  5. nurulzia: ye ke? kejam kejam kejam! selalu dgr kes2 suami wat hal bila isteri dlm pantang! pantang betul jantan mcm ni! geramnya.

    fiza: ye ke? hehe...memang terbawa2 sampai ke pagi mood sedey tu...sedey yg amat kan?

    K.Hasnor: tenkiu akak...echah pun selalu mimpi dia kawen dgn org kita kenal. selalunya artis lah. haha tak boleh blah kan?

    Zura: zura dah week ke berapa ni? pelik kan? soalnya mimpi2 mcm ni ada time peknen jer...time tak tu tak pulak. cuak jer! :)

    ReplyDelete
  6. memang sedih la mimpi echah tu..

    ReplyDelete
  7. dah 28 weeks..hehe..itula pasal..kekdg dlm mimpi tu mcm tabah je ble hasben nk kawin len..tp dlm ati ALLAH sj tau..shuhh..mntk jauh2 la..hehe

    ReplyDelete
  8. Tapi mimpi sy betul2 terjadi. Sy bemimpi suami seakan2 menjauhkan diri dr sy dan sy susah utk mendptkannya. Dan Allah tu Maha Adil, satu mlm dihari sy meraikan perkahwinan kwn baik sy, suami telah terhantar sms dkt sy walhal itu bukan utk sy. Selang 2 hari baru dia beritahu sy yg dia telah berkahwin lain di Thailand. Masa Allah shj yg tahu betapa luluh nya hati sy. Dia hanya berkata dh jadi nk buat mcmana dh jodoh dan nk tlg perempuan tu. Tapi bukan sy nk tolak ketentuan Dia tapi sy sedih sbnrnya byk tanggungjawab dia sbgai suami dan ayah yg dia x jlnkan. Tapi skrg ini sy hanya menyerah kpdNya utk segala2nya....

    ReplyDelete
  9. to anon: bila betul2 terjadi...tak dapat saya bayangkan perasaan awak. betul tak dapat... :(

    ReplyDelete
  10. Wah2 Kalau Mimpi suami kawin lagi itu apa artinya ???

    ReplyDelete