klik saya

Saturday, June 11, 2011

cerita hantu rumah atuk

malam2 sepi begini
ditemani nyamuk2 yang tetiba banyak dalam rumah ni
mari kita bercerita pasal hantu rumah atuk

hari tu masa mula-mula sampai di rumah atuk, jam menunjukkan pukul 1 pagi
family yang lain tidur di rumah mak ngah sebab esoknya kenduri di sana
kami tidak mahu bersesak2 di sana maka mahu tidur di rumah atuk saja

masuk jer rumah si Rayyan terus tunjuk ke dalam
katanya "ma, yayau"
tangan keciknya tunjuk ke dalam
dalam hati saya "ah sudahhhhh....nampak ape pulak budak ni. rasanya rumah atuk tak pernah ada kucing".
saya jawab mana ada yayau....
dia masih tunjuk2 ke dalam dan kata yayau tak berenti2
saya toleh.....
tiada apa2
mengikut mertua saya, kalau ada kucing tu maknanya ada cik ponti
hahahaha seram ai
sebab bunyi cik ponti mcm bunyi yayau
ni MIL selalu kene time berpantang dulu

so saya buat2 tak hirau dengan Rayyan
daddynye masuk umah
cakap kat daddy
daddy kata "mana ada yayau Rayyan..."
dia jawab balik "ada!!!!" dengan confident sekali
alamek...

pelan2 kami melangkah ke dalam
bilik pertama yang kami lalu
gelap
tetibe ada satu makhluk di atas almari
putih
kucing rupenye...
patut la si rayyan ni konfiden jer....memang ada rupenye
kelamkabut atuk halau si yayau berkenanaan...

tapi kat umah atuk memang ada
kadang2 diorang nampak budak
kadang2 ada fomfuan
eh, dah lah
seram pulak haku dok menaip sorang2 memalam ni

selamat malam

harapnya malam ni nak gi toilet tak la kene berteman... mcm orang tu selalu buat bila balik umah atuk. kalah ai tau!

No comments:

Post a Comment