klik saya

Thursday, June 9, 2011

Rumah atuk : Kg.Bukit Senggeh selandar melaka.



salam... auuuwwwww ai pakai bunga u... ada rupa anak dara pingitan tak?
*Rayyan di rumah moyangnya*

saya lately ni dapat sindrom malas nak buka laptop. malas nak buat ape2...rasa nak baring jer dan kira tendangan budak kicik kat dalam ni.
sebabnya adalah tangan saya sakit dan sendi2 sakit. braxton hicks juga kerap menjenguk. bile lah adik nak kuar ni ye? mummy tak sabar dah. tak sabar nak balik kampung dan berurut! (cakap mcm dah minggu 39 ke 40...padahal baru masuk 35. *sabar-sabar*)

hujung minggu lepas kami anak beranak balik melaka. umah atuk suami saya. kiranya moyang Rayyan lah. atuk sihat walaufiat lagi, boleh bawak moto...siap gi mesyuarat segala. atuk duduk sorang2 kat kampung.

ni jalan nak masuk umah atuk. dah masuk ke dalam, masuk ke dalam lagi. kiri kanan belakang depan kebun dengan hutan jer! nak dengar bunyi kete memang susah. siang2 hari pun dengar bunyi cengkerik jer...mendamaikan!


depan umah atuk ada sungai kecik. pagi2 lagi bawak Rayyan jalan depan umah. sebab balik sekejap jer...



rumah atuk. rumah kat melaka cantik2 kan? saya sukeeee....



ni bahagian depan umah atuk. umah atuk warna warni. tiap2 tahun cat bertukar warna. rajin sungguh atuk.


Rayyan dengan daddy.


keliling umah atuk banyak bunga dan pokok buah-buahan. segala macam buah ada. seronok bila tiba musim nya...


kat luar umah pun siap ada langsir!


ni pulak umah nenek, kiranya sepupu atuk lah. (ye ke bang? lupe lah....hehe) macam ada hantu kan? ada la juga serba sikit...biasa lah umah kampung kan.... tapi jangan difikirkan sangat, nnt tak tidur dibuatnya.



Rayyan


panjat pokok durian


yeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! seronok balik kampung!


babai....

4 comments:

  1. wakaka buleh plk ada jgk hantu sikit2..huhu

    suka edit style gmbr lama..hihihi

    ReplyDelete
  2. bestnyeee leh lepak2 kt kmpg.nk kelik klate! errr..aku baru 28mggu pun dh mai sindrom M tu,alasan lenguh2 blkg.gano nk tggu smpai 40mggu.huhu

    ReplyDelete
  3. fiza: ad sikit2...betul. hehe

    Lip : rumah melaka memang cantik2....suka!

    eeja: tak pe eejaa..anak sulung boleh la sindrom M tu nak mai awal sikit. sat gi anak no 2 kene pospon la dulu cik M tu. kalu nak manja, time anak sulung ni lah!

    ReplyDelete