klik saya

Wednesday, June 22, 2011

saya ibu yang lemah

hari pertama tanpa Rayyan di sisi
hati saya libang libu (ape maksud libang libu?)
yang saya rasa ialah gundah gulana
sebak saya melihat dia didokong oleh daddynya di subuh hari
dia mahu ke pangkuan saya
saya buat keras hati
padahal suda mahu nanges

sejak januari sampai sekarang june
tak pernah berenggang
hari ni tiada rutin saya mengutip nasi di celah2 karpet
dan juga mengelap lantai yang ditumpahi sup
rindu dia

saya terpaksa biar dia di rumah neneknya
sebab kalau Rayyan ada, saya memang tak boleh writing
walaupun sekarang saya update blog
tapi saya hanya ingin mencurahkan rasa hati saya
seorang ibu
yang tak pernah berenggang dengan anaknya!
sebenarnya sudah berkali2 saya nangis hari ini
hehehhehehehe
kenapalah saya lemah sangat

saya langsung tak call dia
saya tak sanggup dengar dia panggil 'mummy mummy mummy'
dengan nada sedih of kos
suami saya telefon
katanya anak di sana baik2 saja
cuma kadang2 dia ke pagar dan panggil 'mummy mummy mummy.....'
saya menangis lagi

dan sekarang menangis lagi....
seperti hari pertama meninggalkannya selepas berpantang
masa tu lain sebab dia tak pandai menunjukkan emosi

ok, buat kerja

esok ada interview
pening pikir apa baju mau pakai
kasut juga sudah tentu tak muat (sekarang saya ke hulu ke hilir pakai selipar jepun. selekeh kan? itu je yang kaki gajah ni boleh masuk!). dan esok kene drive dengan perut rapat ke stereng kereta sampai ke PJ. harap2 smooth lah hendaknya...

No comments:

Post a Comment