klik saya

Tuesday, October 4, 2011

27th birthday treat

ok dah pukul 4.37am
saya lapar
mata belum mengantuk
seronok tengok anak-anak dan suami tidur sampai berdengkur-dengkur kepenatan
mujur tak mengigau
Rayyan pernah mengigau kul 4 pagi berlari pergi pintu suruh bukak
adoyaiiii
seriau pun ada
daddy nya pulak kalau mengigau biasanya bercakap
hari tu tanya saya "sebelah ni kilang ape?"
saya layan walaupun tahu dia mengigau...
saya tanya ulang-ulang ape dia...dia pun ulang-ulang tanya sebelah ni kilang ape...hehehehe
"mana ada kilang sebelah ni bang..."
macam ni lah kalau orang keje banyak kan...pulak tu banyak kilang baru naik sebelah kilang dia...siap bawak dalam mimpi tu. nasib tak tanya mana-mana fomfuan kan...kalau tak, mau kene hempuk dengan bantal!

sabtu lepas lepas ke book fair, daddy rayyan belanja saya sempena birthday yang ke 27 (ok, sekarang daddy boleh berlagak muda sebab dia masih 26. ok fine...)
hadiah daddy bagi buku "wonderful wife". comel giler buku tu....

kami makan kat VIVO



sementara tunggu order sampai, Rayyan buat macam rumah sendiri.



lepas memanjat, menjerit!



tukang belanja yang hensem. awwww (kene lah puji sebab belanja kan...). bahagianya kalau gaji masuk tiap-tiap minggu. waaahhh ko keje jadi PM ke nak gaji tiap-tiap minggu...jadi suri rumah sudah... uhuk



adik dah terliur dah...baru tengok menu. makanan kat sini ala-ala secret recipe punya menu. tapi sedap lagi secret recipe sebab dia secret kan...motip



ok yang di order sudah sampai. saya minum hot chocolate.



daddy macam tak de minuman lain...asyiklah cappucino siang malam.



ni saya punya...Baked meatball spaghetti. saya tanya waiter tu ape beza dengan yang biasa? dia kata yang ni ada cheese. ok, saya mahu yang menggemokkan. bagi saya cheese! konfiden.



Rayyan makan mushroom soup.



daddy tak tau la chicken ape ntah ni... besar giler ayam dia.



last untuk mencuci mulut yang sebetulnya menjadi lebih comot...ialah lavino ke ape ntah lava ni... desert paling mahal okeh. kecik cinonet RM15. beliau adalah kek yang dalam dia ada cukelat cair yang panas makan dengan aiskrim vanila yang sejuk.



Rayyan tolong habiskan plissss



tengok saya dah serabai dah muka pucat



birthday girl. girl ker.....



hmmm...macam dah mengantuk lah...



huwaaaaaarggghhhhhh



tidur...



Adel kalau tidur, tak mahu dalam posisi tidur. mahu duduk atau meniarap. dah lena betul baru boleh letak. lagi lucu bila dia ngantuk, garu-garu kepala telinga semua macam serabut betul lah!

6 comments:

  1. happy birthday!!!!hehehe...ape salahnya kalau buat wishlist makanan idaman sebanyak 27 jenis..tak salah..hehehe

    ReplyDelete
  2. tenkiu...
    tak salah lily...tapi aku kang nak makanan penang la...makanan singapore la...tak ke haru? kalu nak list 27 jenis banyak tu...hmmm ape ye?

    ReplyDelete
  3. ahaha..kalah org mngidam camni sah..pening pale zul..ngigau koho kuat la jwbnye..ngan rayyan2 skali nak cari singaporian food.

    ReplyDelete
  4. eh ngidam2 jangan sebut. seriau aku weh!
    :p

    ReplyDelete
  5. luculah budak gemuk tu

    ReplyDelete
  6. sah..happy belated bday...ayooo ari ni dah 4.10 dah...terlewat ketapi dah ni...hopefully bahagia hingga akhir hayat hendaknya & rayyan & adel & future anak2 menjadi anak yang soleh & solehah...Besar dah anak dara sah tu..

    ~~farah~~

    ReplyDelete