klik saya

Wednesday, October 26, 2011

3.46 am

ok sekarang 3.46 pagi
masih depan lappy
pernah dulu jam jam macam ni masih belum tidur
lantas mencatat sesuatu di dalam diari
ataupun menjenguk gambar si dia di bawah bantal

eh, saya teringat satu ceramah Dr.Fadzilah Kamsah
pasal cara nak pikat seseorang yg kita minat
kata beliau ; letak gambar bawah bantal
tiap tiap malam sebelum tidur tepuk bantal 3 x
ingat muka dia hembus kiri hembus kanan
kalau dia masih tak gilakan ko....

nanti ko sebenarnya yang GILA!

kah kah kah
padan muka!

dulu dulu zaman remaja best kan
tak yah pikir ape
kalau tak de duit kol je ayah, abang, kakak
semua bank in kan duit tinggal gi cucuk kad je
life pun takat stress gi kelas je
stress nye tang kene bangun pagi -malas
sebab lepas subuh sejuk sejuk angin pagi di kampus atas bukit
sedapnya dapat tarik selimut balik
tapi kene bangun juga untuk ke kelas

masa study saya boleh tahan juga hantu
=hantu tidur
pantang ada kelapangan, mesti tidur
kadang tidur siang hari pun berselimut...feeling habis
kalau kelas gap sejam pun boleh balik bilik dan tidur sekejap pun jadilah
ntah lah...comforter kotak kotak beli kat bundle tu memang puaka lah
sejuk je walau siang hari
syedappp
bangun pisat pisat gi kafe beli nasi
takyah pikir hari ni mau masak apa
sekarang ni benda tu setiap hari pun fikir juga
hari2 soalan yang sama
mau masak apa

cerita bab memasak ni saya memang tak tau memasak
lepas dah grad baru jinak jinak dengan dapur
sekarang memang jinak habis lah
sebab umah kecik so dapur dekat je memang jinak la.. ape niiii
dolu bila camping pengakap goreng daging pun hangit
dah hangit, masinnnn yg amat macam makan ketulan garam
kesiannnn budak patrol saya
nasib korang lah
lapar punya pasal semua telan jugak
nak kene masak sup pun gelabah kemain
rasa nak kol je kakak saya kat rumah
padahal masak sup aje ponnnnn
sekarang setakat nak masak kari daging tu....10 minit pun boleh siap (riak kooooo)
masak nasi minyak 100 orang makan boleh handle

tu maknanya saya sudah tua
sudah matang (sedikit)
walaupun kadang2 teringin jadi budak budak

saya banyak cerita kelakar kalau bab tidur ni
eh tetibe sambung bab tidur kan...
saya bukan jenis mengigau ye....no no no
tapi jenis mimpi
jenis tidur seminit pun boleh mimpi
satu hari tu saya kat dalam lecture hall
masa ni ada program kat Monash U dengan budak2 international semua
saya dengan kawan saya berdua budak melayu
semangat ni duduk kerusi depan sekali
tak sampai 10 minit lecturer tu bercakap saya dah lelap
pastu terus bermimpi jatuh longkang sebab jalan tu licin...
sreeeeeettttttt saya nak terjatuh longkang
harus la gelabah kan nak selamatkan diri
saya angkat tangan nak bagi badan stable
huh
terpelanting semua buku pen segala sampai depan lecturer
pen semua sampai ke kerusi belakang
giler heaven
rasa nak masuk bawah kerusi je kalo muat
'r u ok...?'
pe hal minah ni tetibe menyawan dlm kelas aku...
kah kah kah (dalam hati lecturer jepun ke omputeh time tu lupe da...)
sangat la saya ni mengharumkan nama malaysia kan kan kan?

saya pun pernah jugak tidur di surau stesen komuter sampai ke pagi
sebabnya balik dari jalan2 kat KL dah malam
balik kolej (masa ni kat PTPL) kang kene soal jawab bersilat bagai dengan pak guard
so baik stay je kat komuter sampai pagi
esok pagi riang gumbira masuk kolej tak de sape nak soal2
gamble lah
takut jugak
tapi malas pikir kan...
remaja macam tu lah
sekarang ni mana ada dah...
masa duduk U dah kene kontrol dengan cik abang
walau tak sekampus
walau dia di johor saya nun jauh di penang
tetap buleh kontrol dek non
hebat
saya pulak bangsa tak suka menipu dia
kalau saya buat A, saya cakap A
kalau B, B lah
padahal kalau nak tipu boleh je
contohnya kalau dia tanya tadi keluar dengan sape
kalau keluar dgn lelaki buleh je jawab keluar dengan pompuan...
tapi saya tidak
malas biasakan
maklumlah sekali kapel biar serius
nanti dah jadi suami kang terbiasa menipu tak baik untuk kesihatan
sekali tu saya keluar gi karaoke
Ok itu 1st and last saya gi karoks
memang tak pernah
dah member ajak kan
kene pulak final exam final year dah habis
kira lepas habis lah
feeling macam nak terjun bangunan je
punya la rasa lepas
so kul11 malam gtu baru gerak kuar dari USM
pergi makan dulu
ntah dah kul berapa baru gi karoks
kami semua bertudung
tetengah malam duk kat karoks
kawan saya lagi la mulia
siap berstokin (dia menjaga aurat dengan baik...alhamdulillah) tapi lepak karoks
hahahaha
so layan lagu segala lagu dangdut tak dangdut tengok tengok dah jam 3 pagi
jam 4 pagi sampai hostel balik
gaduh sakan la dengan cik abang
dia bebel kaw kaw punya
kita ni jaga hati kawan
kita ni tak la nyanyi sangat
kita pekena satu lagu je
gaduh2 terus Clash! amik ko....dah hujung2 pun clash jugak. feeling.
esok baik balik. hi hi hi

eh ok lah. banyak pulak melalut pepagi ni. nak gi buat aktiviti kegemaran la pulak. tidur....
nite semua.
4.27am. (kalau tahajjud kan bagus...)

1 comment:

  1. hehe.. ini mesti teringat zaman2 muda ni kan. bab tidur dalam kelas tu yang syok nye. Kak ijan pun selalu beramal jugak. hihihi...siap jatuh longkang dlm mimpi yang tak tahan tu. gelak besar ai.hahahaha

    ReplyDelete