klik saya

Tuesday, November 15, 2011

Adel 4 months


si montel mumuks mummy ni dah nak masuk 4 bulan. belum 4 bulan lagi. tadi pergi klinik sebab Adel dapat rashes yang sangat teruk lepas sekali pakai Huggies. tensi mak. huggies ni memang pentipu. iklan kemain la 'oh si manja ku dengan huggiesmu kulit terjaga'. hampehsz. dan iklan tu pun saya tak suka sebab Tini tu nampak tak natural masa menari depan anak. tetibe saya rasa macam termalu sendiri sebab tengok Tini menari begitu... ok saya beli huggies bukan lah sebab terpengaruh dengan iklan tu ponnn...cumanya masa beli tu malas nk singgah mana2 lagi. sebab masa tu beli barang kat carrefour, so rembat je la mana2 pampers yang ada. sebab Rayyan biasa pakai semua jenis pampers dari drypers,, fitti, mami poko, pet pet, semua pakai. tapi Adel tak pernah lak tukar dari lahir drypers sajo. so lepas pakai sekeping terus la rashes. stop terus tapi rashes dia makin teruk. habis bontot gebu anak mummy...kesian dia. merah2 bintik2 merah semua. letak nappy cream pun tak jalan. so memandangkan dah lebih 3 hari ni, hari ni angkut gi klinik. dapat la timbang sekali. berat Adel menjelang 4 bulan ialah 7.2kg. patut la timang dia 5x je larat. pastu rasa muscle kat lengan dah keras.
may be sebab saya belum kerja...asyik lah menenen dia. agaknya lepas ni duduk babysitter menurun kot berat dia. boleh tahan juga amukan dia bila diberi susu botol. tapi dia minum juga.

kesian adik. esok boleh start guna ubat klinik.

Rayyan sekarang sudah boleh diharap nak main dengan adik. tadi tinggal dia suruh jaga adik. dia duduk sebelah. adik nangis dia tanya2 adik dia
"adikkk nape dik...nape...adik takut meow? abang ada...mummy ada... ha ha ha ulat syampah..." cubaan menakutkan adik dengan ulat sampah berlaku disitu.

nak sama besar dah dua beradik ni. abang pakai baju umur 3 tahun, adik pakai baju umur setahun. gagah perkasa adik.


oh ye, doktor pesan kalu anak perempuan, always apply nappy cream sebab baby girl kan kencing nanti berkumpul kar belakang pampers...

tadi tak pasal2 kene beli pampers lagi sebungkus. sekarang dapat percuma t-shirt sehelai ye. best

3 comments:

  1. huggies mmg problem sikit..last2 aku tukar guna pet-pet..sebab die cotton..

    ReplyDelete
  2. Alahai siannye si montel. hopefully cepat baik ye... mana datang idea ulat syampah abang tu? hehhe...

    ReplyDelete